Problem z SP4 dla Winodws 2000 Server

Autor: Proximm <proximmUSUN_at_interia.pl>
Data: Mon 21 Jun 2004 - 18:44:05 MET DST

Witam Was, drogich Grupowiczow
Postaram sie to po kolei opisac:
Wstep:
Mialem dzialajacy ladnie Windows 2000 Server PL z SP2 (bez
pozniejszych latek), ktory glownie udostepnial pliki i dzialala na nim
aplikacja na Access'ie, ktora sciagala paragony z kas fiskalnych.
Ponadto do serwera podpina sie ok 15 uzytkownikow korzystajac z paru
plikow magazynow.
Serwer jest kontrolerem Domeny bez SQL, bez IIS, bez uslug
terminalowych i innych bajerow. jest za routerem, ktory ma
przekierownie wylacznie na jeden port w celu zdalnej administracji.
Serwer jest zbudowany na sprzecie typowo serwrowym, maszyna ok
2-letnia, brak w tej chwili pelniejszych danych. Stacje robocze to
Win98.

Problem:
Poniewaz firma ta zazyczyla sobie podpiecie wiekszej ilosci userow do
internetu, zabralem sie za aktualizacje serwera. Najpierw
Zainstalowalem SP 4. Wszystko ok, ale okazalo sie, ze partycja z 550
MB na swap nie wystarczyla i system zazadal wiekszego pliku wymiany.
ok, przydzielilem mu dodatkowy na innej partycji. Potrzebny byl
restart, poniewaz serwer juz zdychal z braku pamieci wirtualnej.
Ok, po restarcie wszystko wrocilo do normy.
Nastepnego dnia wzialem sie za Windows Update. Bylo ok 20 poprawek.
zaznaczylem prawie wszystkie, procz jakis poprawek do DirectX i Media
Player. Ok. Restart serwera i.. ZONK. Okazuje sie, ze usluga LSASS.EXE
zajmuje miedzy 60 a 100% procesora.
Mam spisane wszystkie bledy z dziennika zdarzen, lecz zostaly w tej
firmie :( Lecz podejrzewam, ze byly one powodem wlasnie braku pamieci
wirtualnej.

Co robilem?
Tragedia w ogole cokolwiek zrobic. jakos udalo mi sie wykonac
skanowanie na obecnosc robakow Sasser i Blaster.. niestety nic nie
wykryl. Wylaczylem wszystkie niepotrzebne uslugi. Nagle komunikat, ze
pamieci wirtualnej za malo.. no coz - tym razem udalo mi sie ja
zwiekszyc bez restartu. System ruszyl (bo juz dziwniezaczal sie
zachowywac - ikony sie nie pokazywaly, itp).
Zaczalem szukac po grupach cos o LSASS.EXE, ale nic wartosciowego nie
znalazlem, procz tego, ze mam ograniczyc liczbe userow w gupie
administratorzy.. no ok, jest ich calych dwoch, do ilu mam
zmniejszyc?:) Poza tym sa inni userzy, jako uzytkownicy domeny.
Lacznie ok 30.
Dzwonilem do MS, niestety panowie sa tylko od podstawowych
konfiguracji, odeslano mnie do bazy wiedzy, gdzie juz bylem.
Udalo mi sie wyprowadzic serwer na prosta - nie wiem co zrobilem, ale
LSASS.EXE zajmuje teraz 0% uzycia procesora, lecz pamieci wirtualnej
jest juz 1,8 GB! Moze po restarcie wszystko wroci do normy, lecz na
razie nie mam mozliwosci tego zrobic, poniewaz 5 sklepow musialoby
wstrzymac sprzedaz.
Czy ktos mial do czynienia z takimi dziwnymi problemami?
Niestety zadzialaly tutaj dwa prawa Murphy'ego: "jesli cos ma sie
spieprzyc, to sie spieprzy" oraz "jesli cos juz dziala, to lepiej nie
ruszac".. tylko ze ja musialem to zrobic.
Dzieki wszystkim za pomoc! I podziwiam za cierpliwosc :)

Proximm

--
Pozdrawiam
"Dlaczego wszyscy w okolo narzekaja na zycie??"