Migracja do AD z NT4

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl>
Data: Fri 18 Jun 2004 - 20:46:28 MET DST

Mam działającą sieć opartą na kontrolerach domeny pod NT4 którą
należałoby upgrade'ować do AD. Najbezpieczniejszym sposobem
(oczywiście muszę zapewnić ciągłość funkcjonowania sieci), jest
stworzenie drugiej domeny obok już istniejącej, ustalenie relacji
zaufania między nimi i migracja kont i całej reszty.
Czytam sobie
http://www.petri.co.il/how_to_install_active_directory_on_w2k.htm i
rodzą się problemy.
Mam zarejestrowaną domenę internetową, powiedzmy bzikbzik.pl W sieci
stoją serwery DNS pod Win2000 (podłączone do WANu i LANu i kontrolery
domeny na NT4 (dopięte tylko do LANu). Komputery autoryzuja się w
domenie o nazwie bzikbzik.
Przy konfiguracji AD muszę podać domenę. Jako drugiej domenie nie mogę
dać nazwy bzikbzik.pl bo taka domena już istnieje. Jeśli nazwę ją
inaczej to, jak mi się wydaje, niemożliwe będzie potem ustawienie z
powrotem nazwy na bzikbzik.pl. W związku z tym zarejestrowaną domenę
bzikbzik.pl będę musiał wyrzucić do kosza?
Chyba, że w jakiś sposób DNSy obsługujące AD i obsługujące domenę
internetową mogą być różne?
Jak przeprowadzić taką migrację, aby było dobrze? Być może nie do
końca rozumiem filozofie działania AD?

--
Pozdrawiam
  Bartek