Re: problem z plikiem stronicowania w Win2000

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 17 Jun 2004 - 14:09:58 MET DST

Użytkownik "Akawisz" <romanov@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:caophf$4ce$1@news.onet.pl
> hej.
> Mam problem..podłaczylem drugi dysk do kompa z windosem 2000.
> Po prawidlowym zamknieciu systemu i odpiecu drugiego dysku, nagle przy
> ponownym starcie systemu wywala mi komunikat po zalogowaniu
> uzytkownika...(plik stronicowania jest za maly..aby go zwiekszyc zrob
> to i to) i nastepuje wylogowanie uzytkownia.
> Mam pytanie czy jest konieczna ponowana instalacja windowsa czy też
> mozna w jakis sposob prawidlowo plik stronicowania (probowalem trybu
> awaryjnego ale to tez nie zadzialalo)

To jest IMO problem związany ze zmianą literki partycji systemowej,
przez co nie można uruchomić Userinit.exe. W rejestrze ścieżka do tego
pliku jest podana w sposób pełny, tj: np.
x:\Winnt\System32\Userinit.exe, a literka x: przypisana jest teraz do
innej partycji.

Rozwiązań jest kilka:
- fdisk /mbr, co wymusi ponowny przydział literek do partycji. Wadą jest
możliwość nietrafienia na poprzednią literkę, bo autokonfiguracja działa
wg własnych zasad, które różnią się od przyjętych podczas instalacji
systemu,
- utworzenie na aktualnej partycji x: folderu \Winnt\System32 i
skopiowanie tam Userinit.exe,
- edycja rejestru spod innego systemu (poprzez regedt32.exe, plik
\Winnt\System32\Config\SOFTWARE) i skrócenie ścieżki do Userinit.exe
(klucz HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon, wpis
Userinit.exe=Userinit.exe). Ja tak zawsze poprawiam każdy system W2k,
profilaktycznie.
- lub jw ale przez edycję klucza MountedDevices - patrz niżej.

Po uruchomieniu systemu trzeba oczywiście przywrócić właściwą literkę
partycji systemowej poprzez edycję wpisów w kluczu
\HKLM\System\MountedDevices; konkretnie -
\DosDevices\[aktualna_literka]: trzeba zamienić na
DosDevices\[literka_oczekiwana]: .

Osobną sprawą jest powód, dla którego literka ta uległa zmianie.
Prawdopodobnie dysk, który podpiąłeś, był klonem oryginalnego dysku.
Albo też uruchomiłeś jakiś program, który dokonał wpisu w MBR twojego
dysku usuwając przy okazji jego podpis (tzw. nt-signature).

/odpowiadając zmień px na pl/