Re: Partition Magic a partycja AKTYWNA - epilog

Autor: Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk <black.fox_at_blackfox.org>
Data: Tue 15 Jun 2004 - 15:37:49 MET DST

Andrzej Turek wrote:

> Nasunela mi sie myśl, ktora powinna rozwiac wszelkie nieporozumienia.
> Otóż PM pozwala ustawic aktywną partycje na inną, pomimo ze jest juz inna
> aktywna.

Ale to jest *zmiana* partycji aktywnej a nie zaznaczenie kilku - jak
napisałeś zapewne w szaleńczym pędzie w news:ca9q0k$ep1$1@news.onet.pl ;-)

> Po restarcie komutera inicjowana zostanie wlasnie ta partycja, ktora
> zostala ustawiona przez PM jako aktywna. Zgadza się?

Mniej więcej... ;-)

> Pozwala to na zainstalowanie drugiego systemu, np. Windows'98.
> Nastepnie poprzez np. BootManagera (w opcji PM) mozemy wybierac
> pomiedzy aktywnymi partycjami /.../

Żeby być dokładnym należałoby raczej powiedzieć, że "możemy zmieniać
aktywną partycję" a nie wybierać pomiędzy nimi. ;-) Żeby wybierać trzeba
mieć z czego a partycja aktywna jest zawsze tylko jedna na danym dysku.

> Chcialbym tu nadmienic, ze w PM te DWIE partycje a nie jedna, beda
> mialy status "active" pomimo, ze w danej chwili zawsze jest jedna
> aktywna :)))))

Jedna. Warunkiem aktywności jest ustawienie odpowiedniej flagi - patrz
news:299fc64b647812c9259356348ea5527c@kwinto.2com.pl - a skoro dana
partycja tej flagi nie posiada to nie można jej zaliczać do aktywnych.

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk