Re: Partition Magic a partycja AKTYWNA

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 13 Jun 2004 - 20:51:20 MET DST

Użytkownik "Andrzej Turek" <aturek@pro.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cai1ma$22b$1@news.onet.pl

> Hm... widzę, ze kolega albo nie zna dobrze PM albo chce sie
> klocic. Moge dopisac jeszcze tyle, ze wlasnie za pomoca PM posiadalem
> kiedys dwa systemy Windows'98. Jak zapewne juz wiesz aby zainstalowac
> system musi byc partycja aktywna. Z poziomu DOS-a i zalecen Billa
> Gatesa tego nie zrobisz bo moze byc tylko jedna partycja aktywna. Z
> pomoca PM mozesz ustawic nawet 10 aktywnych.
>
> PS Jesli jestes takim niedowiarkiem to wysle Ci screena pokazujacego
> dwie aktywne partycje w PM

Wskaźnik aktywności partycji to tylko jeden bajt przypisany do jej
rekordu w tabeli partycji, da się go ustawić dowolnym edytorem dyskowym
bez wbudowanej logiki kontrolującej zapisywane dane... dziwne tylko, że
PM pozwala na takie zabawy, bo może to się smutno skończyć dla
zawartości takiej partycji. Mam coraz gorsze zdanie o tym programie,
niestety. . .

/odpowiadając zmień px na pl/