Re: udostepnianie polaczenia w nt 4

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 10 Jun 2004 - 17:44:30 MET DST

Użytkownik "Paweł Goleń" <p_golen@ks.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ca9spo$51k$1@nemesis.news.tpi.pl

> Cóż, ja kupiłem rodzicom starego compaq za jakieś 200PLN, ma to dysk
> 2GB, 128MB RAM i chyba Pentium 200 MMX. Na to gentoo (no co, puścić
> kompilacje, wrócić za tydzień). Chodzi jak ma chodzić, wirusy się tego
> nie imają, a zaletę to ma jeszcze taką, że postawiłem na tym lekkie
> WWW i popisałem kilka skryptów. Teraz jak im sieć nie działa, to już
> nie wydzwaniają, że coś nie tak, klikają gdzie trzeba i już wiadomo o
> co chodzi :) A co do poczty to polecam qmaila.

Taka minimalna konfiguracja i owszem, dużo czasu nie zajmie. Fachowcowi.
Ale postawienie kompletnego systemu na którym można uruchomić coś więcej
niż iptables, i do tego prawidłowe jego skonfigurowanie, może się IMO
okazać nie do zrobienia dla dyletanta. Nie mówię tu o kombajnach typu
Mandrake, bo z bezpieczeństwem to tam jest... różnie.
Jak już przy Linuksie jesteśmy, to dwie dystrybucje mogę polecić -
Secure Linux (Trustix) i PLD. Ta pierwsza jest hmm... dość
minimalistyczna ;-), nawet MC uznano tam za wymysł szatana ;-)), zaś PLD
jest kompletnym systemem, niemal całkowicie spolonizowanym. W obydwu
istnieje bardzo sprytny zarządca pakietów instalacyjnych, który operuje
na gotowych, skompilowanych binarkach pobieranych automatycznie z ftp,
dbając przy tym o kompletność instalacji i zachowanie zależności. To
oznacza tak naprawdę zdjęcie 90% roboty z głowy administratora. Dla mnie
rewelacja.

A Qmail nie obsługuje IMAP, niestety...

/odpowiadając zmień px na pl/