Zmiana rozdzielczości w W2K

Autor: Ja_Nul^ <ja_nul_at_o2.pl>
Data: Mon 07 Jun 2004 - 23:35:58 MET DST

Miałem dziś taki problem z jednym kompem postawionym na W2K musiałem
podmienić w nim monitor z dobrej 17' na starą 14', przed odłączeniem
monitora nie zmieniłem rozdzielczości i odświeżania na niższe co zaowocowało
problemami przy następnym uruchomieniu systemu (już na 14') monitor nie był
wstanie pracować przy tak wysokich parametrach więc widać było tylko pasy i
nic nie dało się robić. Wszedłem więc do trybu awaryjnego, tam wszystko ok,
ale stanąłem przed problemem gdzie w awaryjnym zmienić rozdzielczość i
częstotliwość odświeżania dla trybu normalnego (we właściwościach ekranu są
ustawione niskie parametry jak to w awaryjnym, ale po restarcie i przejściu
do trybu normalnego dalej pasy:-(). Szukałem dość długo i nic nie znalazłem,
ostatecznie poddałem się, przełożyłem monitory z powrotem zmieniłem
parametry na niższe przy podłączonej 17' w trybie normalnym, znowu
przełożyłem monitory i już wszystko było ok. Tak czy owak problem ten dalej
nie daje mi spokoju. Co powinienem był zrobić, aby w awaryjnym zmienić
rozdzielczość i odświeżanie dla trybu normalnego(nie odinstalowując w
awaryjnym sterowników od karty graficznej)?
Podczas szukania zastanawiała mnie jeszcze jedna sprawa, dlaczego w
menadzeże urządzeń W2K nie było monitora (rzuciłem okiem do właściwości
ekranu tam również w przeciwieństwie do XP nie znalazłem żadnych odwołań do
sterownika monitora), czy to oznacza, że w W2K podobnie jak (jeśli dobrze
pamiętam) w NT4.0 nie ma opcji zmiany sterownika dla monitora?
Z góry thx za pomoc, pozdrawiam!

                                            Ja_Nul^