Re: Skaner

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Sun 06 Jun 2004 - 14:02:41 MET DST

Marek Truszkowski wrote:

> Witam
>
> Administruje siecią LAN ok. 200 stacji i siecią MAN gdzie z jednego
> węzła internetowego poprzez łacza dzierżawione korzysta wiele podmiotów
> "instytucji". Czy ktos może zaproponować mi skaner sieci który pokaże
> który host generuje największy ruch. (dana instytucja posiada NAT i
> wychodzi w swiat z jednym IP, za maskaradą może byc od cholery kompów)
> Interesuje mnie statystyka, np. z IP 10.1.1.1 90% ruchu to protokoł FTP
> itd. Chodzi o to kto (dana instytucja) obciaża mi łącze sciąganiem
> [...]

a jak administrujesz taka siecia to chyba powinienes wiedziec ze to nie
jest grupa na ktorej nalezy sie o to pytac - generalnie NTG

Skaner sieci nie generuje statystyk ruchu - nie wiem jakie masz
urzadzenia itp - ale statystyki ruchu mozes sciagac an rozne sposoby z
urzadzen (RMON, SNMP + MRTG) itp

jezeli administruejsz taka siecia jak mowisz i nie wiesz o tym to ...

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl