Routing i dostęp z zewnątrz do FTP i Pulpitu w Windows 2000 Serwer

Autor: PUK.STARKOM <kwiatkos_at_kwiatkos.pl>
Data: Mon 31 May 2004 - 16:36:48 MET DST

Mam zainstalowane Neostradę na Windows 2000 serwer PL.
Kiedyś udostępniałem ją za pomocą zwykłego udostępniania
połączenia internetowego i wszystko było OK.
Teraz sieć się rozrosła i zacząłem potrzebować opcji profesjonalnego
routera.

Włączyłem routing i dostęp zdalny i skonfigurowałem na tym neostradę przez
router.pbk.
Połączenie internetowe oraz strona www działa bez zarzutu - klienci wewnątrz
sieci mają internet a na zewnątrz widzą moją stronkę www.

Ostatnio wpadłem na pomysł połączyć się z serwerem zdalnie przez FTP i
Pulpit zdalny i o dziwo okazało się, że z zewnątrz nie ma do nich dostępu..
Inne programy do FTP nie microsoftowe również się tak zachowują.
Próbowałem poratować się przez VNC ale to też z zewnątrz nie działa.
Siedząc przy serwerze mam wrażenie, że wszystko jest ok.
Możliwe że jedynie strona www działa sprawnie z zewnątrz.

Sprawdziłem - gdy wracam do połączenia prostego bez Routera to wszystko
wraca do normy i wszystkie usługi wyżej wymienione z zewnątrz są dostępne.

Zależy mi na FTP przez router.

Prosiłbym o pomoc.