Re: czcionki w nt

Autor: ab <bednarz58_at_igo.wroc.pl>
Data: Mon 31 May 2004 - 08:41:58 MET DST

> Masz coś źle skonfigurowane, bo NT 4.0 Server doskonale
> obsługuje polski język i polskie czcionki. Nigdy nie
> miałem przez wiele lat korzystania z tego systemu
> najmniejszych kłopotów pod tym względem.

Czy na pewno to byl anglojezyczny Windows?

> Problemy z czcionkami za to pojawiają się w źle napisanych
> programach (najczęściej widziałem ten problem w programach
> pisanych w Delphi).

To moze byc prawda, ale chyba nie zawsze. Jesli w programie
wskazany jest okreslony font i zestaw znakow typu Central-Europe
to wszystko powinno byc OK. A nie jest, tak jakby brak bylo tego
podzestawu.
Zajrzalem z ciekawosci do narzedzia prezentujacego fonty pt.
Unicode Character Map (z zestawu samego NT)
Jest tam miejsce na wpisanie literki. Wpisalem male "a" z prawym
Altem i uzyskalem polskie "a" z ogonkiem. Tak bylo z Arialem.
Gdy zmienilem font na MsSansSerif, w miejsce polskiej literki
pojawila sie pionowa kreseczka wskazujaca na brak znaku. Moze
rzeczywiscie cos mam zle, ale nie rozumiem co, bo same literki
np. w Notatniku sa obslugiwane poprawnie.
Sprawdzilem tez jak jest w Notatnik+, ktory raczej w Delphi nie
jest napisany i znaki polskie w menu sa takze skrzaczone.
Podobnie w TotalCommander, choc ten akurat jest Delphowy.
Poza tym ciekawie zachowuje sie SqlServer7, ktory dostajac tekst
z polskimi znakami automatycznie przy zapisie do bazy
transformuje je na odpowiedniki lacinskie. To sie odbywa tylko
wtedy, gdy program edytujacy baze uruchomiony jest na samym NT,
zas siegajac do tej samej bazy na innych komputerach (terminale)
tego zjawiska nie ma.
Moze gra tu role to, ze Server Nt jest z pakietu SBS?

--
Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.