Re: Partycja pod XP.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 29 May 2004 - 18:06:34 MET DST

Użytkownik "Krzychu" <alamakota@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:c9aa53$j1p$1@opat.biskupin.wroc.pl
> Witam.
>
> Mam pytanie, jaka może być maksymalnie duża partycja pod win xp w
> ntfs. Czy można np. zrobić cały dysk 200 GB jako jedna partycja czy
> trzeba go dzielić? A jesli da się zrobić jeden dysk to jakie są wady
> takiego rozwiązania, czy będzie jakoś spowolniony odczyt z takiej
> partycji czy inne problemy?

Temat wraca jak bumerang co jakiś czas ;-).
Nie, nie ma żadnych ograniczeń co do maksymalnej wielkości partycji
(ograniczenia teoretyczne pomińmy), tzn. może być ona tak duża, jak
dysk. Ale czy jest sens? Dla mnie - nie. Partycję taką trzeba co jakiś
czas defragmentować. Trzeba zrobić czasem kopię danych, albo skorzystać
z programu do tworzenia obrazu partycji z gotowym, zainstalowanym
systemem. Czasem zdarza się chkdsk. Jeśli będzie jedna, duża partycja,
to niedogodności związane z w/w czynnościami spowodują spory dyskomfort
w pracy z takim systemem; a kiedy padnie system plików - to stracisz
wszystko, i system, i dane.

Dlatego ja preferuję małą partycję pod system, drugą pod najważniejsze
dane i plik wymiany, i trzecią - pod dane i programy (np. gry), które
mogą być gdziekolwiek. Wszystkie partycje - oczywiście - podstawowe (tak
jest bezpieczniej).

/odpowiadając zmień px na pl/