Re: Licencjonowanie w IIS - czy musze miec tyle licencji ile "konekcji"?

Autor: Kajetan <kajetan_at_chrobot..krakow.pl>
Data: Thu 27 May 2004 - 17:17:19 MET DST

Użytkownik "UnExpected Error" <UnExpected.Error@wp.pl> napisał w wiadomości
news:c94bic$p4h$1@news.onet.pl...
> Pytanie z pozoru trywialne: stawiam serwer www z uzyciem IIS.
> Czy dla kazdego podlaczajacego sie uzytkownika (tzn. osoby
> ogladajacej moją strone) musze miec odrebną licencje?
> Infolinia Microsoftu daje sprzeczne odpowiedzi: jednym razem
> dowiedzialem sie, ze trzeba miec oddzielne licencje, drugim
> razem, ze nie a trzecim, ze mozna dokupic jakas licencje za
> 2000$ i wtedy moge miec nieograniczoną liczbe polaczen http.
>
> Nie wierze, zeby MS oferowal cos za darmo, wiec wydaje
> mi sie, ze jednak jakis rodzaj licencji jest potrzebny. Co o tym
> sadzicie?

Ze jesli to sa polaczenia anonimowe to nic nie potrzebujesz. Jesli z kolei
nie sa,
tzn. klient jest uwierzytelniany w systemie (ma miejsce mapowanie na
istniejace konto systemowe
lub w AD) to owszem, potrzebujesz licencji CAL dla komputera lub
uzytkownika.
Alternatywa jest Windows 2000 Server Internet Connector License ktory
pozwala
na nielimitowana ilosc uwierzytelnionych polaczen klienckich z IISem, o tym
pewnie mowila
ci panna z Microsoftu.
Rzuc tez okiem tu:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q272/2/35.ASP&NoWebContent=1