Re: jak uniemozliwic podpiecie drugiego dysku?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 21 May 2004 - 00:07:09 MET DST

Użytkownik "geOx" <pimp@wytnij_to.vp.pl> napisał w wiadomości
news:c8j7os$33d$1@nemesis.news.tpi.pl
> witam
>
> w jaki sposob ustawic komputer (bios czy cos) tak,
> aby nie dalo sie podpiac drugiego dysku twardego.
> Tzn. po podpieciu komputer go nie widzi i np. nie
> da sie nic na niego skopiowac.
>
> prosze o w miare proste instrukcje, bo jestem zielony
> w tym temacie ;)
>
> w skrocie chodzi o to, zeby nie bylo widac drugiego dysku
> w moim koputerze i total commanderze ;) takie lamerskie o!

Rozmawiamy o XP? Temu systemowi jest całkowicie obojętne, co ty tam
sobie w BIOS-ie ustawisz. Ukrycie partycji można osiągnąć na dwa
sposoby: usuwając wpis o partycji z tabeli partycji (trudne dla osoby
"zielonej"), zmieniając deskryptor partycji na "partycja ukryta" (też
trudne i dodatkowo mało skuteczne), albo usuwając literkę przypisaną do
partycji spod Menedżera dysków (diskmgmt.msc). To ostatnie rozwiązanie
jest i skuteczne, i proste, a zamiast diskmgmt.msc możesz użyć skryptu z
mountvol.exe. Ma jednak pewną wadę - nie zabezpieczy przed przydziałem
literek do partycji na dysku pierwszy raz podpiętym do systemu.

/odpowiadając zmień px na pl/