Re: NT4 jako BDC na AD2003

Autor: Sławek <slawek_at_spamjestble.mr.com.pl>
Data: Tue 18 May 2004 - 22:23:29 MET DST

Użytkownik "Adam Sierzputowski" <adamsi@it-faq.pl> napisał w wiadomości
news:c8d58t$ii2$1@nemesis.news.tpi.pl...
> w W2k/w2k3 nie ma czegoś takiego jak BDC. tu wszystkie serwery są
> róznorzędne (prawie)

Wiem o tym. Od momentu pojawienia się Active Directory (czyli od W2K Server)
przestały obowiązywać pojęcia PDC i BDC. Ale mnie chodzi o możliwość
podłączenia NT4 serwer do domeny AD2003 właśnie jako serwera równorzędnego
(czy jak go tam nazwać - nie pamiętam teraz, jakiego określenia używa tu
Microsoft), który pełniłby rolę wg. starej nomenklatury serwera BDC.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie jest możliwa kompletna replikacja
Domeny AD2003 na maszynę z NT4, ale może chociaż jakś część. Ew. czy
istnieje jakaś inna możliwość konfiguracji takich systemów jak NT4 i Windows
2003?? W chwili obecnej mam 2 serwery na NT4 pełniące role właśnie PDC i
BDC. I teraz chcę dokupić nową maszynę z Windows 2003 Server, która z racji
swojej "świeżości" miałaby przejąć główną kontrolę nad całą domeną, a te
stare serwery pełniłyby role pomocnicze: np. serwer plików i drukarek, itp.
I zastanawiam się nad możliwością połączenia ich razem. Nie potrzebuję mieć
dwóch osobnych domen - wolałbym jedną. Może jednak jakieś sugestie w tym
temacie??

Pozdrawiam
Sławek.