Lista polip@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[POLIP] narzędzia do weryfikacji poprawności bazy WHOIS

To: polip@man.lodz.pl
Subject: [POLIP] narzędzia do weryfikacji poprawności bazy WHOIS
From: Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl>
Date: Thu, 17 Dec 2015 00:35:40 +0100
Taki ruch tutaj ostatnio, że czuję się nieco onieśmielony mając na względzie, że mój post poprzewraca do góry nogami roczne statystyki tej grupy.

Chciałem się zapytać czy ktoś może jest świadomy istnienia tooli które wspomagałyby weryfikację poprawności tego co jest w bazach RIPE, ARINA i ewentualnie innych RIRów z punktu widzenia organizacji, która ma jakieś domeny, ASy i chciałaby zweryfikować kompletność oraz poprawność tych informacji. Wyobrażam sobie, że część rzeczy możnaby wyłapać automatycznie np.: -w ramach danego ASa rozgłaszane są prefixy dla których nie zarejestrowano rout
-prefixy nie mają kompletnych informacji np. maila na abuse
-niektóre prefixy mogą być przypisane do różnych ASów jednocześnie
itp.
W sumie to sam nie jestem pewien co uznać za poprawne a co nie.
Fajnie by było jakby taki toolik produkował jakieś efektowne graficzne raporty np. coś w ten deseń: https://academy.ripe.net/theme/ripe2015/ext/M1Ripedb-objects/files/dbref.pdf