Lista polip@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[POLIP] co to na szwindel: MegaRBL.net

To: polip@man.lodz.pl
Subject: [POLIP] co to na szwindel: MegaRBL.net
From: Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com>
Date: Sun, 19 Apr 2015 16:34:29 +0200
        Ave!

Gamonie z MegaRBL.net przysłali mi informację jakoby rzekomo z IP jednego routera wychodził spam.

Sprawdziłem standardowo port 25, faktycznie któremuś z użytkowników winzgroza się zawirusowała i rozsyłała maile. Komputer wyleczyłem, zablokowałem połączenia wychodzące na port 25, odpaliłem monitoring czy coś nie próbuje się łączyć i zgłosiłem adres do usunięcia z "czarnej listy".

Następnego dnia radośnie mi odpisali, że nie mogą usunąć, bo nadal jakiś spam wychodzi. Odpisałem im, że to niemożliwe bo weekend i wszystkie komputery powinny być w biurze i tak wyłączone, a poza tym zablokowałem port 25 i czy mogliby łaskawie podesłać mi jakieś konkretniejsze informacje np. w formie odnośnych fragmentów logów ich rzekomej spam-pułapki.

Odpisali mi, że danych nie podadzą "dla bezpieczeństwa spam-pułapki". Do licha mam wróżyć z kart co to niby za spam (może mieli na myśli DDoS), kiedy się to działo i na jakich portach?

To jacyś oszuści czy niekompetentni idioci?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić