Lista polip@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [POLIP] alternatywa dla PI

To: polip@man.lodz.pl
Subject: Re: [POLIP] alternatywa dla PI
From: Lukasz Trabinski <lukasz@nospam.trabinski.net>
Date: Sun, 2 Mar 2014 14:25:36 +0000 (UTC)
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.spam_precz.com> wrote:

> Pomysł alternatywny: klient dostaje klasę adresową /27 od dostawcy, u
> dostawcy stawia (np. wirtualny) router połączony z drugim routerem u
> klienta dwoma łączami - bezpośrednim i poprzez zapasowego dostawcę
> internetu - połączone protokołem BGP z prwatnym ASN.
>
> Nie przekombinowałem?

Pomysł dobry, tylko problem jaki widzę, to pod którego dostawcy ASem, klasa
miałaby być rozgłaszana? Nie ma problemu, jeśli to jest jeden dostawca, jeden
publiczny AS i twój prywatny AS, ale dwa łącza. Dostawca rozgłasza to pod
swoim ASem, jako zaagregowaną pulę.
Problem występuję w przypadku dwóch różnych dostawców,
Prefix powinien być rozgłoszony pod jednym AS (rfc1930), który miałby to być
AS, którego dostawcy? Technicznie, w drodze wyjątku oczywiście można rozgłosić
prefix pod różnymi ASami, ale nie jestem przekonany czy to dobry pomysł.