Re: zapytanie z KWP o dane osobowe

Autor: Tomasz Ziec <mash_at_elsat.net.pl>
Data: Thu, 25 Oct 2012 09:07:20 +0200

> Podpisana z kim? Tam, gdzie pracowałem nie podawali(śmy) danych
> osobowych Policji. Potrzebny był papier z Prokuratury / Sądu.
[..]

Na podstawie Art. 20c. 1. Z Ustawy o Policji, która mówi:

"W celu zapobiegania lub wykrywania przestępstw Policja może mieć
udostępniane dane, o których mowa w  art. 180c i 180d ustawy z dnia
16 lipca 2004  r. — Prawo telekomunikacyjne (Dz.  U. Nr 171,
poz. 1800, z późn. zm.52)), zwane dalej „danymi telekomunikacyjnymi”,
oraz może je przetwarzać."

Należy również przekazywać na żądanie Policji dane osobowe, jednakże z
pewnymi ograniczeniami, tj:

2) Podmiot prowadzący działalność telekomunikacyjną udostępnia
nieodpłatnie dane telekomunikacyjne:
1) policjantowi wskazanemu w  pisemnym wniosku Komendanta Głównego
Policji lub komendanta wojewódzkiego Policji albo osoby przez nich
upoważnionej;
2) na ustne żądanie policjanta posiadającego pisemne upoważnienie
osób, o których mowa w pkt 1;
3) za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej policjantowi
posiadającemu pisemne upoważnienie osób, o których mowa w pkt 1.

Pozdrawiam,
Tomasz Zięć.

--
Tomasz Zięć aka m4sh, xmpp:m4sh_at_m4sh.com