Re: można prosić o pomiar do wp.pl?

Autor: Bartosz <lot_at_algrim.pl>
Data: Wed 25 Jan 2012 - 15:08:10 MET

> W samej implementacji icmp chociażby? Z drugiej strony, to co napisałem
> odnośnie operatorów, nie jest zupełnie prawdą, dosyć często limituje
> się właśnie icmp w celu ochrony RE/CPM - sam tak robiłem i robię
> konfigurując routery szkieletowe.

1. A ja nie płacę mojemu operatorowi tysięce pln aby cokolwiek mi limitował. To po pierwsze.
2. Odpytywanie było z prędkością 1 ramki ICMP na sekundę. To dużo dla rutera?
3. Bezczelnie ruter 212.106.159.10 limitował cały ruch ICMP do czegokolwiek, nie tylko ruterów ale także zwykłych hostów bez
znaczenia do jakiego operatora należącymi. Dla mnie niedopuszczalne.
To, że ruter nie musi zajmować się odpowiedziami na ICMP to jedno a limitowanie całej transmicji po ICMP w stronę świata to drugie!
Albo niedouczony admin go konfiguruje albo robią to celowo. Co gorszę sam nie wiem.
4. Będąc u kilku ogólnopolskich operatorów nie spotkałem się z limitowaniem ruchu ICMP. Z lokalnymi ISP to już drugi przypadek.