Re: Koniec PI IPv4 w ciÄ…gu 2-3lat?

Autor: Grzegorz Janoszka <Grzegorz_at_nie-lubie-spamu.Janoszka.pl>
Data: Wed 09 Nov 2011 - 23:46:13 MET

On 09-11-11 23:04, Paweł wrote:
> ja mam 2 laptopy, stacjonarny, dwa telefony (z androidem) i playstation.
> 6 urządzeń. znajomi podobnie.
>
> ps. chociaż nie rozumiem co to ma wspólnego z ipv6 i tym jakie cpe daje
> operator.

W przypadku IPv6 nie istnieje takie coś jak NAT. Mając więc tylko jeden
adres IPv6 dla rutera nie możesz mieć działających na nim kilku
urządzeń. Rozwiązaniem jest delegacja prefiksu/ów od operatora dla
domowej podsieci (która czasem składa się więcej niż z jednego segmentu)
i rutowanie tego prefiksu. Wtedy możesz mieć osobny adres v6 dla każdego
ze swoich urządzeń, a operator będzie rutował ten prefiks na adres
ruterka domowego.
A teraz wyobraź sobie, że IPv6 był pierwotnie zaprojektowany bez DHCP.
DHCP dla v6 wciąż jest dość mało ustandaryzowanym tematem. Widzisz
teraz, jakie to trudne?

--
Grzegorz Janoszka