Re: Aster i UPC

Autor: Andrzej <andrzej_at_pingwin.invalid>
Data: Wed 13 Jul 2011 - 22:16:33 MET DST

  wrote:

> Bardzo dobre wieści, mam nadzieje że UOKiK na teksty prezesa UPC się
> nie
> nabierze. Przecież nawet po takim połączeniu UPC nie byłoby w stanie z
> TP SA konkurować. Prawda jest taka, że po takiej fuzji na połowie
> bloków w Krakowie będzie JEDEN operator (wcześniej Aster wykupiło GH
> NET). UPC chce mieć silną pozycje tam gdzie już ma sieć i tyle.

A później już będzie jak w innych miejscach... Ostatnio miałem
(nie)przyjemność kontaktu z człowiekiem chodzącym po mieszkaniach i
próbującym sprzedać dodatkowe usługi właśnie w UPC. W tym miejscu UPC
nie ma praktycznie konkurencji - drzewa zasłaniają większości
mieszkańców sygnał sat, lokalny ISP mimo, że posiada oferte na TV to
niestety nie w tym miejscu, a najszybszy możliwy dostęp do internetu to
2 Mb za cenę wyższą niż ma w cenniku 15/30 Mb w innych lokalizacjach. I
się nasłuchałem o abonamentach (cyt.) "dla biedoty" na analogową TVKab
za 6 dych (tak, tak są przez nich ludzie postrzegani, którzy nie
potrzebują ich drogich usług), o tym, że nie stracą jak ktoś od nich
odejdzie bo i tak mają dużo klientów a poza tym to i tak do nich wróci
bo tutaj nie ma alternatywy. Do całości dochodzi jeszcze regulamin
spółdzielni w którym zabrania się stawiania talerzy na dachu czyli w
jedynym miejscu - poza czwartym piętrem - gdzie TVSat ma szansę
odbierać. Tak to właśnie jest jak się ma monopol...

Pozdrawiam,
Andrzej