Re: Nie lubimy darmowego netu?

Autor: Zboj <zboj_at__at_mnc.dot.pl>
Data: Tue 12 Jul 2011 - 15:08:00 MET DST

> Ale trzeba zaczac od dyskusji, a jezeli o nie chodzi i o polski
> internet, to wlasnie polip jest jak najbardziej wlasciwa grupa.
>
> Poza tym, UKE tez tutaj zaglada...
>
> --
> Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

Pewnie masz rację, tylko... mało kto później z tych różnych dyskusji tworzy
realne dokumenty i angażuje jakikolwiek czas na potrzebne działania. Mimo
wszystko uwielbiamy gł. dyskutować. Clue w tym, żeby na tym nie kończyć.

Przykład konkretny (niestety, personalny, bo jak inaczej?) - w ciągu mniej
więcej ostatniego m-ca wyszły z KIKE 3 oficjalne stanowiska do MI oraz UKE.
Niektóry miały wsparcie w dyskusjach i mailach, inne powstały w bardzo
skromnym gronie. Choć wszystkie zdają się dot. istotnych kwestii branżowych,
które m.in. takich oficjalnych stanowisk wymagają. Niestety, nawet po
najciekawszej dyskusji - ktoś musi temat ubrać w podsumowanie i to
podsumowanie zaadresować. Można i warto zadać trudne pytanie - ile osób w
tej dyskusji przygotowało w ciągu ostatniego roku jakiekolwiek oficjalne
wystąpienie omawianego typu - nie we własnej sprawie, a w interesie branży?
I nie chodzi mi o licytację, a o dotknięcie ważnej kwestii - nie można tylko
sobie na newsach i polipach gadać i czekać na dzałania innych. Lub może ktoś
coś przeczyta i z tego będzie efekt. To po prostu za mało. I wszyscy o tym
wiemy. Dlaczego więc... tak mało naszych spraw, które nas emocjonują
przecięz i dotyczą biznesowo, przekuwanych jest na nasze włąsne dokumenty i
opracowania? O tym też trzeba wreszcie zacząć rozmawiać. Samo się nie zrobi.

Pozdrawiam,

Piotr Marciniak (ISP/KIKE)