Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy

Autor: JanuszR <rniski_at_op.pl>
Data: Wed 27 Apr 2011 - 17:12:32 MET DST
Message-ID: <ip9bp1$lr4$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

> To nie jest dobry przykład bo paliwo jest ściśle określone przepisami
> jak ma wyglądać.
> Jakby tak nie było to ceny byłby niskie a w paliwie pełno wody i innego
> świństwa, byle tylko klient odjechał. Silnik mu padnie szybciej, trudno,
> ma pecha.
>
> Tak samo z Internetem, niektóre regulacje są przydatne, np. neutralność.
> A inne może są przydatne ale technicznie i prawnie nie do zrealizowania,
> jak np. ta ustawa z 95% i niepłaceniem.
>
> I ta cała neutralność jest reakcją właśnie na dużych którzy filtrowali
> co tylko mogli jawnie i potajemnie jednocześnie oferując łącza o
> cudownych szybkościach.
> I nie oszukuj się tym, że zrobisz lepszą filtrację od tej którą mogą
> zrobić wielcy.
> Oni mają znacznie większe możliwości, tak jak np. w Stanach Comcast
> używający Sandvine do precyzyjnego dozowania p2p dla swoich klientów.

Mógłbyś się mocno zdziwić. Ustawienie łącza u małego jest procesem
technicznie łatwiejszym, zatem możliwości kształtowania charakterystyki
łącza u małego są dużo większe. Dyskutujemy tutaj o przyszłym
unormowaniu internetu. Dlatego postuluję utrzymanie na podobieństwo
innych wyrobów/usług możliwość kształtowania oferty. Nie chcę niczego
filtrować a zwłaszcza odcinać stron, chcę być względem Internetu
neutralny a z drugiej strony chcę mieć możliwość oferowania klientowi
usługi pod jego specyficzne wymagania. Pojęcie prędkości Internetu jest
niczym dziurawy worek, gdzie spojrzysz tam masz wyjątki a to ze względu
na miejsce, na protokół, na wielkość ściąganego pliku, na wielkość
pakietów, download, upload, unicast, multicast i wiele innych. To
wszystko można optymalizować, przycinać, kolejkować i dostawcy robią to.
Robią z prostego względu średnio internet musi jakoś chodzić. Stronki
muszą otwierać się momentalnie nawet jeżeli gość zawali łącze p2p.
Inaczej telefon, reklamacje, tłumaczenia, stracony czas wynikły
WYŁĄCZNIE z niewiedzy klienta z korzystania z Internetu. Lepiej jest
wziąć mniej pieniędzy, nie traci się czasu na czczą gadaninę i
przekonywanie klienta, co powinien zrobić bo on i tak wie lepiej od nas.

JanuszR
Received on Wed Apr 27 17:15:03 2011

To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 27 Apr 2011 - 17:40:01 MET DST