Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy

Autor: JanuszR <rniski_at_op.pl>
Data: Tue 26 Apr 2011 - 23:02:52 MET DST

> Ja nie sprzedaję, piszę tylko, że dostawca internetu jest od
> odstarczania internetu a nie jego wybranych usług.

Działam w średnim mieście. Ofert dostawców mniejszych i większych
łącznie z lokalnym monopolem spółdzielnianej kablówki bez liku. Wszyscy
cisną ceny możliwie w dół. Jedyną możliwością jest zejść z ceną niżej od
konkurencji. Co zrobić aby nie zejść poniżej kosztów? Urozmaicić ofertę,
sprzedawać to czego inni nie oferują, nie zmuszać do kupna czegoś z
czego i tak nie korzystają, padło na p2p. Dlaczego p2p a nie np. ftp? Z
prostego faktu p2p jest dla dostawcy upierdliwe, generuje tysiące małych
pakietów wysycając możliwości pakietowe bazy. Nie tylko pobiera ale i
WYSYŁA co z punktu widzenia dostawcy JEST RUCHEM. Upierdliwe tym
bardziej, że oferuję również łącza SYMETRYCZNE. Na świadomość
użytkownika nie ma co liczyć. Zamontuje śmiecia, jakąś gnutellę z
wirusem i potem wydzwania, że ON NIC NIE CIĄGNIE. Sprawdzasz a tam full
na wyjście. Trzeba więc pomyśleć za użytkownika. Ja mam spokój, on ma
spokój i taniej oraz w pełni funkcjonalne łącze chociażby ssał 24/7 z
rapida. Przypomnę ISP Internet SERVICE Provider, czyli dostawca USŁUG a
nie tylko drutu z Internetem. Nie widzę niczego zdrożnego w fakcie, że
ISP myśli za użytkownika w sumie dla dobra WSPÓLNEGO. TPSA swojego czasu
obiecała firewalle ale chyba na obietnicach się skończyło. Z prostego
faktu, mając miliony użytkowników trzeba by było mieć gigantyczne
wsparcie sprzętowe, którego użytkownik nie widzi. Nie widzi zwłaszcza
gdy działa DOBRZE, jest mało rynkowe. Mając tysiące można to
przeprowadzić i również wymaga sprzętu. W sumie u byle ISP gdyby
przeliczyć moc obliczeniową przeznaczoną na użytkownika wypadnie
znacznie więcej. Podobnie jest ze wsparciem, może poświęcić jednemu
użytkownikowi więcej czasu. Ponieważ ja swój czas bardzo cenię z
użytkownikami mam kontakt bardzo sporadyczny między innymi dlatego, że
wiem czego mogę się spodziewać i nie zamontuję gościa jako 15 na bazie,
który wykupił pakiet pełny. Postaram się dostawić antenkę lub odmówię z
braku możliwości technicznych. Czas przyszedł taki, że ping do klienta
powyżej 50ms jest tragedią i jeżeli chcesz konkurować musisz postawić na
JAKOŚĆ. Teraz powędruj np. do Netii i popytaj szczegółowo o jakość
oferowanego łącza. Z pewnością dostaniesz odpowiedź, że będzie takie
jaki jest drut :)

JanuszR