Własny numer AS + pula IP z RIPE

Autor: Lewy <lewandowski.hubert_at_gmail.com>
Data: Thu 17 Mar 2011 - 10:59:34 MET

Witam.
Mam pytanko odnośnie uzyskania z RIPE numeru AS, oraz własnej puli
IPv4. Do czego mi to potrzebne? A więc, posiadamy w firmie łącze z
TKTELEKOM, i chcemy wziąć drugie łącze z TP.SA ( bądź też innego
operatora ) jako łącze redudantne. Aby coś takiego mogło działać,
potrzebne jest ( z tego co się dowiedziałem ) zestawienie sesji BGP,
lecz aby to uczynić, potrzebny jest własny numer AS. Jak wiem, można
taki numer uzyskać od jakiegoś LIR`a. Moje pytanie jednak brzmi, jakie
są w tym przypadku opłaty, czy to za złożony wniosek o przyznanie
takiego numeru/klasy IP, oraz jakie są roczne ewentualne opłaty. W
związku z tym, iż dopiero zaczynam z tym wszystkim proszę o
wyrozumiałość, i z góry dziękuję za wszelkie poprawki oraz odpowiedzi.

Pozdrawiam

Hubert Lewandowski