W dniu 10.03.2011 15:30, Grzegorz Staniak pisze:
> On 10.03.2011, bofh@nano.pl<bofh@nano.pl> wroted:
>I wbrew irracjonalnym
> bajkom na ten temat, regulacje zwiÄkszajÄ
ce dostÄpnoĹÄ rzetelnej informacji
> o przedmiocie transakcji dla jej uczestnikĂłw (zwykle nabywcĂłw) sĹuĹźÄ
> "wolnoĹci" rynku, a nie jÄ
ograniczajÄ
.
na straganie kupujesz pomarancze sprzedawca zapewnia, ze sÄ
soczyste...
w domu okazuje sie, ze sa suche...
a) sprzedawca jest zobowiazany ustawa, aby rzetelnie informowac klientow
o jakosci sprzedawanych towarow...
ad. a) to co on ma zrobic nagrysc kazda pomarancze i sprawdzic jej jakosc?
klientowi trafily sie suche pomarancze, wiec zlozyl skarge i sprzedawca
zostal ukarany z urzedu...
po miesiacu sprzedawca zamknal stragan i poszedl na bezrobocie i pobiera
zasilek, na ktory ĹoĹźa podatnicy
b) sprzedawca nie jest zobowiazany ustawa, wyrywkowo sprawdzil kilka
pomaranczy i ocenil ich jakosc
ad. 2) klient otrzymuje informacje, ze pomarancze powinny byc soczyste,
ale sprzedawca uczciwie informuje, ze nie jest w stanie spradzic kazdej
pomaranczy
klient nie zlozyl skargi, ale powiedzial swoim znajomym, aby unikali
tego sprzedawce, bo pomarancze nie sa dobre jakosci
po miesiacu sprzedawca zamknal stragan i poszedl na bezrobocie i pobiera
zasilek, na ktory ĹoĹźa podatnicy
PODSUMOWANIE:
sytujacja A: urzednik doprowadzil do bankructwa przedsiebiorce
sytujacja B: brak klientow doprowadzil do bankructwa przedsiebiorce
------------------
analogicznie jest/bylo z dlugoscia i krzywizna banana, dlaczego urzedasy
maja mi mowic jakie mam jesc banany
Received on Thu Mar 10 21:25:02 2011
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 10 Mar 2011 - 21:40:02 MET