Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps

Autor: Gorbush <gorbush2000_at_yahoo.pl>
Data: Sun 06 Mar 2011 - 10:06:53 MET

On 5 Mar, 21:49, "dzanus" wrote:
> GSM-owcy daj 7 dniowy test, umowa zawarta poza siedzib operatora mo e
> zosta rozwi zana w ci gu 7 dni od jej podpisania, niekt re sieci daj nawet
> miesi c na przetestowanie, warto te spyta s siada czy jest zadowolony z
> us ug operatora interetu.

To są całkiem dobre rozwiązania, ale umowę podpisujesz na znacznie
dłuższy okres.
Ja jak brałem 20 Mb/s w połowie ubiegłego roku to tyle osiągałem
niemal o każdej porze dnia.
Teraz już nawet prędkość spada do 5Mb/s. IPS twierdzi, że muszą
zmienić dostawcę, gdyż aktualny (TPSA) się nie wywiązuje lub nie może
dostarczyć większej przepustowości. Chociaż sugerowany termin (koniec
lutego) tej zmiany już minał, nadal czekam dość cierpliwie, gdyż
podobno umowa z nowym ma 3 miesięczny termin realizacji, który mija
dopiero w połowie Marca. Ale gdyby okazało się, że to jedynie mydlenie
oczu to będę podejmował inne działania. Ale bez takiej ustawy nie
będzie to prosty proces. Podobno pomaga interwencja UKE, ale ostatnio
mają oni dużo do roboty.

Co do ustawy proponowanej przez Ministerstwo Infrastruktury to
przyznaje, że również jej nie czytałem. Ale podejrzewam, że pismak z
GW nieco się pomylił. Propozycją UKE było, iż za 12 godzin transferu
poniżej 90% deklarowanej przepustowości można nie płacić abonamentu za
dany dzień. Do tego jak to będzie nawet 80% i połowa w najgorszym
momencie to i tak niewielka ilość osób będzie chętna złożyć
reklamacje. Co najwyżej będą mieli dodatkowy argument, aby
zmobilizować swojego operatora do poprawy sytuacji.

Nie chce mi się wierzyć, aby MI nie poszło tak daleko do przodu w
swoich zapędach. W przypadku projektu UKE wątpię, aby komuś chciało
się kombinować każdego dnia, aby nie płacić za Internet a do tego
spokojnie można by mu zarzucić działanie na szkodę sieci, co zazwyczaj
jest zapisane w regulaminie i rozwiązać z nim umowę z karą umowną lub
przynajmniej go tym postraszyć. Co prawda jest to dość podobne do
przypadku 12 godzin w miesiącu, gdyż ruch w dużej sieci rzadko podlega
gwałtownym wahaniom. Udowodnienie takiego zachowania sieci także nie
jest takie trudne, gdyż wystarczy dokonać dwóch serii pomiarów danego
dnia w odstępie 12 godzinnym i kilku sąsiednich, aby mieć w miarę
wiarygodny dowód.