Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps

Autor: xarafaxz_at_[TNIJTA]gmail.com <xarafaxz_at_[TNIJTA>
Data: Sat 05 Mar 2011 - 21:01:27 MET

Gorbush wrote:

> Twoje porównanie do autostrad nie jest precyzyjne, albo nie znasz
> szczegółów opracowywanej ustawy. Ma ona bronić użytkowników przed
> zakupem usługi, której operator nie jest w stanie świadczyć. Założenie
> jest, iż 90% przepustowości zapisanej w umowie ma być dostępne przez
> 12 godzin dziennie. Jak spojrzysz na wykresy wolumenu ruchu
> przykładowo w PLIX'ie to zobaczysz, że waha się on od około 18 do 120
> Gb/s. Ale już przez 12 godzin na dobę jest niższy niż 70-80 Gb.s (no
> może za wyjątkiem weekendów, gdzie granica ta wzrasta do 90 Gb/s).
> [...]

Zgadza się i jest to słuszne, ale rozbija się o wytłumaczenie tego
użyszkodnikowi. Ja korzystam tu i teraz a nie za 2 godziny. Mam o godzinie 2
w nocy testy robić ? Poza tym płace rządam, płace rządam... ile razy jeszcze
mam powtórzyć.

Oprócz tego pomiar przez 24 h może powodować "problemy techniczne". Załóżmy
że UKE udostępnia program który co 15 minut dokonuje chociażby 15
sekundowego "pomiaru". Jak jego działanie odczuje sieć ?