Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps

Autor: wm <g_at_wm.pn>
Data: Sat 05 Mar 2011 - 03:13:25 MET

A ja mam takie pytanie. Jak rozumiem klient będzie samodzielnie mierzył
prędkość, czyli używał komputer jako narzędzie pomiarowe.
Jak wiadomo w naszym kraju tego typu narzędzia wymagają homologacji,
czy to będzie waga sklepowa, balonik policyjny czy przyrząd który mierzy
zużycie łopatek w silniku odrzutowym.

W takim razie czy powstaną odpowiednie ośrodki które będą homologowały
komputery jako narzędzia pomiarowe?
I potem regularnie sprawdzały ich parametry, powiedzmy co miesiąc?

To oczywiste, że taki komputer zostanie zablokowany przez ośrodek
homologacyjny, przy pomocy stosownych plomb fizycznych i
programistycznych, tak by nie było możliwe wprowadzanie zmian w jego
konstrukcji ponieważ tylko wtedy można się spodziewać prawidłowego pomiaru.

Także, czy zostaną uruchomione stosowne kursy zakończone egzaminem, po
zdaniu których otrzymamy dyplom poświadczający, że posiadamy wiedzę i
umiejętności w zakresie pomiaru szybkości internetu?

Homologacja i szkolenia są niezbędne ponieważ w wypadku konfliktu z
operatorem, powinniśmy w sposób wiarygodny udowodnić mu swoje racje a
przypadku skrajnym komputer i jego właściciel będą odpowiednio dowodem i
świadkiem podczas rozprawy sądowej.