Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.

Autor: Bartosz Waszak <waszi_at_tiberium.co.il>
Data: Thu 20 Jan 2011 - 00:04:25 MET

W dniu 2011-01-19 22:24, freebsd@o2.pl pisze:
> "Widać nasza strata :-((" - to nie tak :-)
> Rozwój Internetu - czyli i PLIX'a! - jest w interesie każdego z nas,
> oraz firm dla których pracujemy. Do tego dążymy. Tak zarabiamy.
> Nie widzÄ™ tylko merytorycznego stwierdzenia, np.:
> - nie mamy możliwości technicznych, nasz sprzęt tego nie wspiera, ale
> kliencie pracujemy nad tym, może tak kiedyś się da
> - lub: kliencie {szanowny :) } mylisz siÄ™, tak siÄ™ nie robi, jesteÅ› w
> błędzie, to jest do niczego, ponieważ... (tu mi się podobał pierwszy
> post Sylwestra: merytorycznie stwierdził, że dane rozwiązanie może
> [...]

Sam pomysł VRRP na styku z BGP jest wg mnie dziwnym wynalazkiem.
Czemu nie 2 komplety sesji BGP z kazdym z routerow uniknie sie zbednych
announce/withdrawn z BGP i braku dostepnosci na czas renegocjacji sesji ?

Ten schemat moznaby powtorzych na kazdym z laczy, a poza tym rownie
dobrze backup moze dzialac na zasadzie ze lacza A jest na routerze A,
lacze B na routerze B i trzymac na kazdym z nich taki komplet ktory
zapeniw odpowiedni komplet sciezek i jednoczesnie wydajnosc na wypadek
padu routera. To w czasach 95% chyba nie jest zbytnio trudne :P

Pozdrawiam

--
Bartosz Waszak <waszi@tiberium.co.il>
nic-hdl: BW1026-RIPE