Re: aster - cos sie dzieje?

Autor: Łukasz Jarosław Mozer <news_at_baseciq.org>
Data: Sat 15 Jan 2011 - 14:36:14 MET

Dnia Sat, 15 Jan 2011 13:40:11 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> Przy 120 Aster daje kanał zwrotny 4 albo 6. UPC 10. W testowanym łączu
> sąsiada który sobie coś takiego fundnął w Asterze nawet do ich FTP-a
> dało się osiągnąć realnie jakieś 45 a z wysyłaniem około 2Mb.
> Konfigurowałem mu po prośbie WiFi i przy okazji zerknąłem z ciekawości
> jak to działa. Na papierze wygląda niby ładnie ale w realu już nie za
> bardzo. A prędkości masz do 120 i do 6 a nie 120 i 6 więc możesz tylko
> sie podenerwować że podpisałeś taką umowę.

Ja akurat mam 50/5 w UPC i nie narzekam. Faktycznie, przy 10/1 łatwiej było
zaliczyć sufit, ale przy 50 też się to udaje. Czasem trzeba trochę
pokombinować, ale protokołem HTTP da się sufit zaliczyć. W górę natomiast
wszystko zależy od klienta. Taki Total Commander faktycznie, dochodzi w
porywach do 2mbps, ale jak już używam rightload (uploaduje w jednym wątku,
wybrałem go dlatego że się fajnie integruje z shellem), to osiągnięcie
pełnej przepustowości w górę nie jest problemem. Oczywiście wszystko zależy
od wielu czynników, czego jestem świadom, ale UPC jak działa to działa
dobrze. Może sąsiad akurat nie jest regułą w Aster tylko niechlubnym
wyjątkiem? A może router ma badziewny? Bo ja po upgrade do 50Mb musiałem
wymienić router, bo poprzedni w okolicy ~30Mb mówił "dośc".

Zresztą, jestem ciekaw jak się odbije na tych operatorach przejęcie Astera.
Ciekawe czy Aster straci stałe IP, czy UPC je zyska. Chociaż, tak naprawdę,
dynamiczny adres IP w UPC jak do tej pory zmienia mi się wraz ze zmianą
routera (czyli maca).

--
www.baseciq.org
"Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z