Re: budowa kanalizacja przez samorzÄ…dy

Autor: ziolko <ziolek70_at_interia.pl>
Data: Sat 27 Nov 2010 - 16:57:06 MET

W dniu 2010-11-27 16:42, icek2 pisze:

> tak tez "słyszałem"
>
> ale jak szukam, to podstaw prawnych jeszcze nie znalazłem :/

tu troche napisali:
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=5750&layout=3&page=text

a wg wyborczej:

- Samorządy mogą współfinansować koszty świadczenia usług przez
operatora, ale także koszty ponoszone przez końcowego klienta. Te
przepisy zostały wykreślone w Sejmie, ale w Senacie udało się je
przywrócić. To nie jest obowiązek, ale uprawnienie.

Jak to ma działać? Otóż samorząd może zdecydować, że nie będzie
podejmować działalności telekomunikacyjnej, nie będzie budować sieci.
Ale wie, że ma na swoim terenie jednego, dwóch operatorów, którym jednak
nie opłaca się dociągnąć sieci w każde miejsce, do każdego domu.
Samorząd może jednak - dzięki ustawie - powiedzieć operatorowi:
dociągnij sieć do tego miejsca, a ja ci dopłacę do świadczenia usługi.
Jeśli samorządy będą miały fundusze, to powinien im się ten zapis ustawy
przydać. Samorząd sam nie musi inwestować, a zapewnia mieszkańcom usługę.

Tam, gdzie operator już dotarł z łączami, ale jego usługi są dla
niektórych mieszkańców zbyt drogie, samorząd może dopłacać konkretnym
mieszkańcom do abonamentu lub całkowicie go refundować.