Re: AC-X L2 i ruch z 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 i 192.168.0.0/16

Autor: Sławek Lipowski <slawek_at_lipowski.org>
Data: Thu 04 Nov 2010 - 00:13:14 MET

W dniu 03.11.2010 20:45, Airen pisze:

> Jaka jest różnica w skuteczności ataku z wykorzystaniem losowego
> adresu z puli prywatnych, a losowego adresu z puli publicznych?

Miałem na myśli łącze dostarczane przeciętnemu Kowalskiemu, więc
nieprawidłowy adres źródłowy w tym wypadku = każdy inny niż np. jeden mu
przyznany.

> Jako dobra praktyka byłoby to wskazane, ale nie możesz tego wymagać od
> swojego operatora. W końcu jego zadaniem jest kierowanie ruchu jaki do
> Ciebie próbują inni przesłać.
>
> Herlok Sz.

IMHO ISP dostarczając łącze klientowi końcowemu nie powinni przechodzić
do porządku dziennego nad możliwością puszczenia przez ich klientów
końcowych pakietów z dowolnym adresem źródłowym.

--
Sławek Lipowski