Re: AC-X L2 i ruch z 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 i 192.168.0.0/16

Autor: Sławek Lipowski <slawek_at_lipowski.org>
Data: Wed 03 Nov 2010 - 14:38:15 MET

W dniu 03.11.2010 13:10, Zboj pisze:

> Ale wytnie ruch z priv IP w całości.

Z priv IP dostaję tylko FIN+ACK.

> O tyle możesz mieć mniej. Reszta i tak
> będzie musiała expirować, jak to się dzieje dotychczas. Zyskujesz więc
> trochę, ale nie rozwiążesz problemu, bo to wymaga pracy u źródła. BTW - jak
> w sieciach będą cięte privIP skutecznie, to i tak będą wisiały u Ciebie
> sesje z braku FIN+ACK, które opisujesz. Dla algorytmu rozważań nie ma
> znaczenia, czy cięcie privIP nastapi u Ciebie, czy np.w PLIXie.

O tym już pisaliśmy, nie chodzi o to, żeby TYLKO wyciąć ten ruch
(nigdzie nie stwierdziłem, że uważam, że go nie należy ciąć), ale też
wyeliminować jego źródło i ewentualne konsekwencje tych nieprawidłowości.

> Masz lepszy pomysł - posłucham z ciekawością.

Poza odfiltrowaniem ruchu, ustalenie, kto go generuje i kontakt z danymi
sieciami.

--
Sławek Lipowski