Re: AC-X L2 i ruch z 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 i 192.168.0.0/16

Autor: Grzegorz Janoszka <Grzegorz_at_nie-lubie-spamu.Janoszka.pl>
Data: Wed 03 Nov 2010 - 11:08:20 MET

On 03-11-10 10:49, bofh@nano.pl wrote:

> Ale dlaczego przechodzi to przez brzegowe? Przecie偶 tu nie ma routerk贸w
> domowych.

A dlaczego ma nie przechodzi膰 przez rutery operator贸w? Pakiet z adresem
藕r贸d艂owym 192.168 jest takim samym pakietem jak wszystkie inne.

Jest tzw. dobr膮 praktyk膮 filtrowa膰 to, co przychodzi od klient贸w, 偶eby
nie przepuszcza膰 偶adnych zespoofowanych (takie staropolskie s艂owo)
adres贸w, ale kto w PL to robi? Ostatni raz z firmami typu Netia,
Crowley, GTS/Energis, TKTelekom itp mia艂em do czynienia jakie艣 3 lata
temu i nikt wtedy nie filtrowa艂. W膮tpi臋, czy od tamtego czasu zmieni艂o
si臋 wiele. Kto艣 mo偶e przetestowa膰?

--
Grzegorz Janoszka