Re: AC-X L2 i ruch z 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 i 192.168.0.0/16

Autor: Sławek Lipowski <slawek_at_lipowski.org>
Data: Wed 03 Nov 2010 - 10:15:10 MET

W dniu 03.11.2010 00:05, Łukasz Bromirski pisze:
> Mówiłem o tym na CONFidence kiedyś a potem na bodaj Cisco Expo -
> daje się czasem nawet nawiązać sesję do serwerka stojącego z
> taką adresacją, czasem coś ściągnąć, czasem dostaniesz nieproszony
> ruch w Twoją stronę, po zgłoszeniu zwykle problem znika - czasem
> "na zawsze", czasem "na chwilę". To zależy gdzie był błąd, czy
> przecieka sieć operatora czy styku z Internetem i jak realizowana
> jest separacja (MPLSem czy ręcznie).

Będę próbować dążyć w tym kierunku, czyli spróbować zgłosić to do sieci,
z których ten ruch pochodzi...

> Jeśli dostajesz tego faktycznie tyle że Ci się 'firewalle męczą'
> to jest coś nie tak i sugerowałbym skontaktować się z dostawcą

Zmęczenie firewalla możemy pominąć. Bardziej martwi mnie to, że to być
może jest ruch, który powinien przychodzić z prawidłowymi IP i zamykać
rzeczywiście nawiązywane połączenia. Jasne, że można przeprowadzić
akademickie rozważanie, na ile to generuje problemy, a na ile nie, ale
dziwi mnie w ogóle fakt występowania takiej anomalii.

> (chyba że to bardzo zmęczone firewalle), jeśli znow chciałeś ściągać
> ludzi do siebie na stronę to OK, ale już naprawdę starczy.
>
> --
> "Everything will be okay in the end. | Łukasz Bromirski
> If it's not okay, it's not the end." | http://lukasz.bromirski.net

Ale czym ściągnąć? Umieszczeniem adresu strony w podpisie? ;) Widzisz w
tym coś złego? ;>

Generalnie napisałem tu tylko po to, żeby w miarę możliwości zorientować
się, czy inni uczestnicy AC-Xa też otrzymują podobny ruch.

Pozdrawiam.

--
Sławomir Lipowski
http://lipowski.org