Re: AC-X L2 i ruch z 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 i 192.168.0.0/16

Autor: Sławek Lipowski <slawek_at_lipowski.org>
Data: Tue 02 Nov 2010 - 21:57:34 MET

W dniu 02.11.2010 21:04, Verox pisze:

> Tnij na wejściu.

Jasne, tylko raz, że tego jest naprawdę sporo i generuje to jakieś tam
obciążenie firewalli, dwa, że chciałbym potwierdzić, że nie ma to
żadnego negatywnego wpływu na pozostały ruch.

Trochę sobie tego złapałem do analizy i z tego co na razie widzę,
zdarzają się pakiety z ustawionymi flagami RST i ACK (seq=2 ack=1), ale
generalnie są to pakiety z ustawionymi flagami FIN i ACK (seq=1 ack=1).
Wygląda to więc jak próba zamknięcia połączenia TCP. Jeśli z jakiegoś
powodu po stronie sieci użytkownika odwiedzającego nasze strony ruch ten
nie jest NATowany na prawidłowy IP i jest przez nas porzucany, to
połączenia TCP z naszymi serwerami www mogą nie być zamykane prawidłowo,
co może generować pewne problemy...

--
Sławomir Lipowski
http://lipowski.org