Re: Atak z wykorzystaniem IPv6 w PLIX, AC-X i na dowolnym innym styku L2.

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Wed 11 Aug 2010 - 03:00:41 MET DST

Dnia 10.08.2010 Marek Kierdelewicz <marek@piasta.pl> napisał/a:

> Brak acl/firewallingu portu 22 kończy się atakiem słownikowym /
> bruteforce z azjatyckich serwerów lub rozsianych po inecie botnetów.

A ktoś normalny trzyma jeszcze ssh na 22?
Przecież to usługa niepubliczna i nie interkonektowa, nie musi stać na 80
czy 25 jak www czy mx.
Skanowanie+bf to wynik skanowania po szerokości, nie 1 hosta na porty.
bf zdalny to _tylko_ hasła default, na reszte nie starczy życia.
Jedyny problem to dziury w implementacjach i zagrożenia z tym zwiazane,
ale firewall na to też poddatny jak sam ssh.

Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".