Re: Atak z wykorzystaniem IPv6 w PLIX, AC-X i na dowolnym innym styku L2.

Autor: Sławek Lipowski <slawek_at_lipowski.org>
Data: Tue 10 Aug 2010 - 21:59:49 MET DST

W dniu 10.08.2010 21:35, obeer pisze:

> abstrahując od całego spamowego wątku tego posta, chciałem
> przypomnieć,

Pozwolę sobie już tego nie komentować...

> że 195.182.218/23 jest nieroutowana na świat i większość operatorów
> jej
> nie redystrybuuje w IGP, więc żeby zrobić to co Grzegorz, to trzeba
> sklikać
> fizycznie z routera wpiętego w LAN PLIXowy, lub dodać sobie to do IGP.

Nawiązując do tematu, aby rozgłosić komuś prefix IPv6 trzeba mieć z nim
styk w L2. A więc jeśli chcieć to zrobić poprzez PLIX któremuś z jego
uczestników, też trzeba by być wpiętym do PLIXa. Być może sam PLIX to
jakoś blokuje sam z siebie i bezzasadnie go tu przywołałem. Jeśli tak
jest, to proszę mnie sprostować.

Co do pozostawiania otwartego ssh w tej klasie IP, czy też olewania
ewentualnej podatności na ominięcie firewalla, to to już jest kwestia
tego, czy dany uczestnik PLIXa ufa wszystkim innym uczestnikom PLIXa.
Różne byłe wydarzenia pokazują, że niekoniecznie należy ufać. ;)

> Wydaje mi się, że naprawdę komuś musiałoby się bardzo nudzić, żeby to
> wszystko wyklikać ;-)
>
> --S.

A to przypadkiem nie jest tak, że nuda jest jednym z głównych motorów
napędowych w takich przypadkach? :)

--
Sławek Lipowski