Re: tp dns pharming?

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Sat 17 Jul 2010 - 09:54:05 MET DST

Tomasz Tomkowiak <usun_to_bloodman@trzcianka.one.pl> writes:

> ...wczoraj natomiast wyrzucilem NS trzcianka.one.pl ktory
> to prawdopodobnie jest/byl przyczyna calego burdelu -
> i najwidoczniej IN NS nie były na nim w ogole refreshowane,
> natomiast zostaly podmienione tylko wpisy IN A.

Nie wiem jak to wczesniej bylo, ale wyglada jakbys zmienil np.
"zrodlowy" serwer DNS bez informowania o tym wszystkich "secondary".
W przypadku zmiany IP primary DNS trzeba poinformowac wlascicieli
wszystkich secondary DNSow o nowym IP "primary", i oni musza to poprawic
na swoich serwerach.

A konfiguracja na tamtym secondary (np. zwracane wyniki dla nieznanych
domen) to juz inna sprawa.

> No a ja mam nauczke na przyszlosc - jak NSy to na swoich domenach,
> swoich serwerach lub u bardzo zaufanych ludzi.

Oczywiscie, przeciez to powinno byc jasne od poczatku.

--
Krzysztof Halasa