Re: PLIX padl?

Autor: Robert Rędziak <rekin_at_gm.wkurw.org>
Data: Wed 19 May 2010 - 22:48:25 MET DST

On Wed, 19 May 2010 19:44:15 +0200, Sławek Lipowski
<slawek@lipowski.org> wrote:

> Ale podniesienie poziomu dużej rzeki przecinającej miasto na pół i
> wyłączenia z ruchu mostów to trochę inna skala problemu, niż jeden
> zalany przejazd.

 Oj, widzę że nienajlepiej znasz Łódź. Łódź ma ten problem, że
 jest przedzielona linią kolejową wzdłuż Al. Włókniarzy. I część
 przejazdów biegnie pod nią, w zagłębieniach, które przy okazji
 obfitych deszczów stają się nieprzejezdne. Wtedy np. okazuje
 się, że z kilku przejazdów zostaje Ci tylko Obywatelska,
 Aleksandrowska i przejazd przez parking dworca ŁK, bo Legionów,
 Bandurskiego, Drewnowska wymagają posiadania amfibii. Ba, nawet
 Wróblewskiego ma ten problem na odcinku między przejazdami
 (czego doświadczyłem osobiście -- Panda przejechała, a moje
 pudło stanęło). Dołączając do tego zapchaną infrastrukturę
 drogową (pamiętasz, co było jak niedawno na Mickiewicza tramwaj
 wyskoczył z szyn? wyłączone z ruchu zostało tylko jedno
 skrzyżowanie) okazuje się, że przecięcie linii kolejowej w
 rozsądnym czasie staje się problematyczne. Łódź się słabo broni
 w takich momentach.

> Zagrożenie przelania się tej rzeki przez wały też nie
> brzmi ciekawie. Takie problemy miast typu Łódź raczej nie dotyczą w
> przeciwieństwie do np. Krakowa i Warszawy...

 Ale owszem, realne zagrożenie powodziowe to inny kaliber.

 r.

robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com