Re: PLIX padl?

Autor: Sławek Lipowski <slawek_at_lipowski.org>
Data: Wed 19 May 2010 - 18:52:15 MET DST

W dniu 19.05.2010 18:33, Robert Rędziak pisze:

> Nie dostrzegasz, bo ono jest w okolicach Łodzi, tam gdzie są
> rzeki, rzeczki, stawy i inne takie.

Możliwe.

> Ale i sama Łódź potrafi
> nieźle popłynąć, jak odpowiednio długo będzie padać. Pamiętasz
> jak w okolicach początku wieku, w przejściach przy Dworcu
> Kaliskim można było trenować nurkowanie?
>
> r.

Nie mam dużego stażu w Łodzi, tego akurat nie pamiętam. Pamiętam za to
jak na Politechniki pływała łódka (zdaje się awaria sieci wodociągowej),
pamiętam jak zalało mi drogę za oknem (zapchana studzienka deszczowa) i
jak zalewało przejazdy pod wiaduktami. Ale to były zjawiska bardzo
lokalne. Woda znikała zazwyczaj w przeciągu max kilku godzin. Bardziej
nazwałbym to lokalnymi podtopieniami, niż powodzią. Przyczyną było
zwykle oberwanie chmury i nadmiar wody, której nie nadążała odbierać
kanalizacja deszczowa, a nie wystąpienie rzek z koryta.

--
Sławek Lipowski