Re: Neutralny IX w Łodzi

Autor: kriZb <krizb_at_noexistent.no>
Data: Sat 27 Mar 2010 - 23:18:58 MET

Łukasz Jagiełło napisał(a), dnia pięknego 2010-03-27 22:28:
> [...]
W Poznaniu jak kojarze powstaje wezel, projekt KIKE (K-IX/tanie lacze)
jest 'swiezy'. Podobno ma dojsc straszny Szczecin ;) Osobiscie wole
traktowac powyzsze jako wpadke jezykowa autorow, niz zawartosc merytoryczna.
Ogolnie przyjeto, ze wezly lokalne w miastach budowane sa przez samych
zainteresowanych. Rownie dobrze moge powiedziec, ze aktualnie w budowie
jest wezel w Stargardzie, ktory teoretycznie tez jest bez znaczenia.
Ale te wezly to nie tylko nudna wymiana ruchu - sa umowy ramowe z
TIER-1/TIER-2 na dostawe contentu - czy to Internetu, czy peering czy
tez tranzyty wszystkiego co daje dany AS.

> "Wymiana Ruchu w Węźle Wymiany Ruchu w dniu 2010.03.17 przekroczyła
> 1Gbps."
>
> Normalnie pro :)

No w porownaniu do punktow IX - no comment. Ale to nie dostawcy
konkretnej tresci to buduja - w zdecydowanej wiekszosci to jednak
srednie/male/wieksze ISP. Powiesz mi ile ruchu (p2p/http) wymieniasz z
takim np. Hyperionem czy takim innym nieogolnopolskim dostawca internieta?