Re: Neutralny IX w Łodzi

Autor: Sławek Lipowski <slawek_at_lipowski.org>
Data: Mon 22 Mar 2010 - 13:49:07 MET

Grzegorz Janoszka pisze:
> On 21-3-2010 23:17, Sławek Lipowski wrote:
> (...)
> Mistrzu, ile różni się koszt transmisji 1 Gbps na 10 km i na 100 km?
> Różni się w ogóle jakkolwiek?

1) "Mistrzu" jest chyba niestosowne i nie na miejscu.

2) Teza interesująca. Zadziwiające było by to, że koszt przerzucenia
ruchu w ramach jednego miasta (przezroczysty dla pozostałej części
infrastruktury operatora) kosztowałby tyle samo, co pomiędzy
województwami. Niestety, lub stety, wnioskując z odpowiedzi na tą tezę
niekoniecznie masz rację.

3) Przeglądałem kiedyś ramowy cennik dzierżawy włókien od TP i z tego co
pamiętam koszt był proporcjonalny do odległości. Nie były to też kwoty
pomijalne... Nie żeby to była wyrocznia, ale przykład na to, że
odległość nie jest bez znaczenia.

4) Moge oczywiście gadać głupoty, nie znam się, nie jestem handlowcem,
nie znam sposobu wyceny ofert.

--
Sławek Lipowski
http://lipowski.org