Re: Podpisywanie umow z LIR na rezerwacje zasobów - stan obecny

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Wed 17 Mar 2010 - 11:08:43 MET

> ja też nie sadzę, ale to nie zmienia faktu że nadal nie wiemy czy
> można przenieść się z zasobami do Exatela lub do Netii nie będąc ich
> klientem. A jeżeli tak to na jakich warunkach lub co robią w przypadku
> gdy klient rezygnuje z ich usług i zabiera swoje zasoby ?

1. to nie są ich zasoby tylko tego na którego PI jest zapisane.
2. procedura przejścia wygląda tak:
- podpisanie umowy na sponsorLIR z nowym LIRem
- zgłoszenie przez LIRa do RIPE transferu adresów
- stary LIR wyraża zgodę - a może mieć zastrzeżenia np zaległe faktury i
nie jest tak że RIPE to nie obchodzi
- nowy LIR przejmuje obsługę PI i fakturuje.

3. Zasada jest prosta - mój klient na megabity, ma to w cenie łącza.
Nie mój klient - płaci, cena zależy już od widzimisie LIRa.

4. NIE MA MOŻLIWOŚCI przeniesienia PI z jednego LIRa do 2giego bez
podpisania umowy na SponsorLIR.

Marcin