Re: Neutralny IX w Łodzi

Autor: Sławek Lipowski <slawek_at_lipowski.org>
Data: Wed 17 Mar 2010 - 10:23:08 MET

Wemif pisze:

> PLIX chyba na to nie pozwala:
> http://plix.pl/pl/help/faq#quest12
> "Czy do PLIXa mogę podłączyć się wspólnie z inną firmą na jednym porcie
> i podzielić się kosztami?
> Nie,[...]"
>
> a.

Widzę 2 przypadki:

1) Mały ISP, który nie jest AS, a mimo to chciałby magicznie i
statycznie pchać część ruchu PLIXem. Kłopotliwe, ale realizowalne. W tym
wypadku dostaje IPki z PI węzła (firmy zarządzającej węzłem), a węzeł
podpina się jako uczestnik do PLIXa. Zakładając oczywiście, że to jest
dozwolone, ale nie kojarzę, żeby nie było.

2) Wszyscy zainteresowani są AS. W takim wypadku agregacja zakupu może
dotyczyć transmisji do LIM i kolokacji switcha 1U, na którym można
rozszyć VLANy i każdy z zainteresowanych może podłączyć się do PLIXa w
ramach osobnej umowy.

Warianty dało by się też łączyć.

Ponadto przykład AC-X i PLIX pokazuje, że w dużej skali (oczywiście na
początku nieosiągalnej i kto wie, czy w ogóle osiągalnej) IXy można
łączyć. :)

--
Sławek Lipowski
http://lipowski.org