Re: Nie będzie wymiany z AS5617 w polskich IX-ach

Autor: Paweł Rohde <pawel_at_nospam.rohde.pl>
Data: Thu 18 Feb 2010 - 23:13:16 MET

  qouletsun pisze:
> TP tworzy własnego IX - z cenami za utrzymanie takimi jak pozostałe punkty
> wymiany- które automatycznie przestają istnieć - bo co mogą zaoferować? Skoro
> wszyscy będą peerować przez IX z TP?

No nie wiem, ja nie narzekam mając acx-a. Leci mi tym 1/3 ruchu w
stosunku do reszty feedów/peerów.
Peer, którym leci mi TP i 50k innych prefiksów jest porównywalny z
ruchem ac-x gdzie tych prefiksów jest 2,3k.

Tak więc jak dla mnie nie trafione.

> Zauważyliście, że żaden duży Operator nie wypowiedział się negatywnie na
> płatną wymianę ruchu i jakoś nie ma zbyt dużego ciśnienia aby to zmienić a sam
> pomysł pojawił się z UKe i nie był wcześniej aż tak bardzo rozdmuchany ?

Tak, bo wszyscy "poradzili sobie" utrzymując tanie łącza na świat
(level3, tiscali, itp), peeringi między sobą oraz bytność w xach. Nawet
TKT podłączył się do poznańskiego pixa dla naszej klasy i allegro.
Tym samym ruchu "drogiego" do TP zostało ile? 10-20% wszystkiego.

paweł