Re: certyfikaty SSL z unizeto ?

Autor: Marcin Gryszkalis <mg_at_fork.pl>
Data: Wed 27 Jan 2010 - 02:43:03 MET

UNIZETO TECHNOLOGIES SA - CERTUM PCC wrote:

> certyfikaty dla klienta jest wystawiany przez certyfikaty pośrednie
> (...)
> I to w zasadzie tyle, nie robimy nic innego, czego nie robiłaby także
> nasza konkurencja.

Prawdę mówiąc to konkurencja chwali się, że są fajniejsi bo właśnie tak
*nie* robiÄ…:

http://www.rapidssl.com/ssl-certificate-support/ssl-faq.htm#8

Ja osobiście w zasadzie rozumiem koncepcję zabezpieczeń w przypadku łańcucha
certyfikatów, chociaż mam duże wątpliwości, czy kompromitacja jednego z
kilku certyfikatów pośrednich jest dużo przyjemniejsza od kompromitacji
certyfikatu głównego... Oczywiście upraszcza to firmie zarządzanie
certyfikatami (łatwa możliwość wprowadzania nowych cert. pośrednich) - ale
czy jest lepsze dla klienta?

pozdrawiam

--
Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3