Re: problem z płynnością youtub

Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Sun 13 Dec 2009 - 14:35:57 MET

On 2009-12-13 14:22, Łukasz Jagiełło wrote:

> Też to zauważyłem, od pewnego czasu progresywne doczytywanie działa jak
> by wolniej, czasami wręcz za wolno, mimo całkiem szerokiego wyjścia na
> świat. Odczucie mocno subiektywne, ale jak widze, nie tylko moje.

Zauważyliście może, że zwiększył się bitrate w nadawanych filmach? Np.
filmy sprzed kilku lat, wrzucane w formacie SD z bitratem ok. 2 Mbps,
wtedy były wyświetlane w oknie max. 480x270 z bitratem 500 kbps. Teraz
są upskalowane do 720i z bitratem 1,5-2 Mbps.

Z nowości, np. to http://www.youtube.com/watch?v=ysIzPF3BfpQ ma bitrate
zmienny, w granicach 2,8 - 6,4 Mbps (średnio 3,2). Łącze 8 Mbps daje
radę, a 4 Mbps już nie, chociaż teoretycznie powinno dać radę.

Daleko nam do internetu szerokopasmowego w światowym rozumieniu tego
pojęcia....