Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Wed 09 Dec 2009 - 02:19:10 MET

> 10.0.0.5:12345 -> 4.0.0.1:80
> 10.0.0.5:12345 -> 4.0.0.2:80
> 10.0.0.8:12345 -> 4.0.0.3:80
> 10.0.0.10:12345 -> 4.0.0.1:80
> więc za NAT-em może być więcej niż 64k połączeń, limit dotyczy tylko
> połączeń do tego samego IP:portu.

słusznie. Więc teoretycznie 64000 połączeń od kompa. Praktycznie - no
właśnie. Jeśli jeden nawet będzie miał 64000 połączeń to nie wszyscy naraz.

W praktyce nie zauważyłem żeby było potrzebne więcej niż 1MB RAM/usera i
NIGDY nie było problemów żeby czegoś brakło.

W/g mnie bardziej zasadne byłoby pytanie nie o ilość userów a o sumaryczny
ruch który to ma obsługiwać.
Tyle że sumaryczny ruch przy statystycznych użytkownikach jest
proporcjonalny do ich ilości. I wielkość ruchu a nie sama ilość użytkowników
i połączeń jest limitem.